İzleyiciler

14 Kasım 2019 Perşembe

Kitap Tanıtımı 2 : "Bir Muamma Sanat Hayat Aforizmalar" Ali Artun

Yeniden merhaba 🙋 
Bu aralar çokça yazma sebebim çalışma saatleri arasında mola zamanlarımı en verimli burda geçirdiğimi düşündüğümden :) Okudukça paylaşma isteği duyuyorum. Bu da demek oluyor ki yeni bir kitapla tanışacağız. Uzatmadan sözü hemen bugün ki kitaba getiriyorum çünkü benim çok severek okuduğum ve diğer kitaplarını da zevkle aldığım, sıkı takipçisi olduğum Ali Artun'nun kitabı.  Söylemeden geçemeyeceğim kitaplarının renklerini ayrı bir seviyorum. 
O halde başlayalım.


Kitabın kapağını açtığımızda ilk sayfalardan birinde şu sözle karşılaşıyoruz: "Sanat-hayat karşıtlığı ne şekilde belirirse belirsin çözümsüzdür." Octavio PAZ
Bu kitap sanatçılardan, düşünürlere bir çok bilinen insanın sanat-hayat aforizmalarından seçkilerle hazırlanmış. Foucalt'dan Nietzche, Derrida'dan Maleviç'e kadar. Bu kitabın en güzel tarafı ise istediğiniz sayfayı açıp okuyabilirsiniz :) 
Kitabın içinde benim fazlasıyla beğendiğim bir bölüm var Gaston Bachelard'a ait. "...Jean Lescure bir ressam hakkında şunları söylüyor: "Lapicque, yaratıcı faliyetin en az hayatın kendisi kadar şaşırtıcı olmasını talep eder". Bu durumda sanat, hayatın çoğaltılmasıdır; bilincimizi harekete geçiren, uyuklamaktan uzak tutan bir çeşit şaşırtmaca yarışıdır...167 (Artun, 2015, s.108)."
Hala okumadıysanız mutlaka okuyun diyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder